Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. nr 95 z dnia 25 października 1991 r. z późniejszymi zmianami) oraz przepisach wydanych na jej podstawie. W szczególności zapewnia uczniom pełen rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psycho-fizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej
i wyznaniowej.
W realizacji tego zadania Szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania, wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
Szkoła umożliwia:
- realizację obowiązku szkolnego oraz kontroluje jego spełnianie
- zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły; umożliwia rozwój ich talentów i zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych
- rozwijanie różnorodnych zainteresowań poprzez organizowanie wielu form zajęć pozalekcyjnych
- uczniom mającym trudności udział w zajęciach wyrównawczych i reedukacyjnych w celu wyrównania braków edukacyjnych
- uczniom z grup dyspanseryjnych w zajęciach gimnastyki korekcyjnej
- poznanie dziedzictwa kultury narodowej, podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, językowej i religijnej, a w szczególności nauki języka polskiego oraz własnej historii i kultury
- uczestniczenie w szkolnej nauce religii zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, uznając prawo do religijnego wychowania dzieci
- rozwijanie wiedzy ekologicznej wśród uczniów oraz kształtuje właściwą postawę wobec problemów ochrony środowiska
Dotychczasowe osiągnięcia, trzydziestoparoletnia tradycja naszej szkoły pozwalają stwierdzić, że w środowisku lokalnym jesteśmy postrzegani i odbieranie jako instytucja dobra, przyjazna
i życzliwa uczniom, zapewniająca im wszechstronny rozwój, który wyraża się w następujących działaniach wychowawczych i edukacyjnych:
- promujemy chrześcijański system wartości z poszanowaniem odrębności wyznaniowej w duchu ekumenizmu i tolerancji
- dajemy szansę każdemu uczniowi, by wykazał się tym, co lubi i robi najlepiej
- podmiotowo traktujemy ucznia
- dopasowujemy wymagania programowe do możliwości ucznia
- zapewniamy dobrze i ciekawie prowadzone zajęcia lekcyjne
- pomagamy każdemu uczniowi w kształtowaniu jego osobowości
- zachęcamy i włączamy rodziców oraz całą społeczność szkolną do działań na rzecz rozwoju życia kulturalnego w szkole i środowisku
- propagujemy w szkole partnerstwo między uczniami, pracownikami, rodzicami, nauczycielami i społecznością lokalną z zachowaniem dyscypliny
- inspirujemy nauczycieli i uczniów do działań twórczych oraz własnego rozwoju
- pomagamy duchowo i materialnie dzieciom i rodzinom najuboższym oraz zaniedbanym
- twierdzimy, że wychowanie i kształcenie jest procesem ciągłym i trwa całe życie
Zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejsza zreformowana szkoła nie może poprawnie funkcjonować bez zaangażowania się w proces edukacyjny uczniów, rodziców i nauczycieli. Mamy nadzieje, że w wyniku działania naszego programu wychowawczego i opiekuńczego bardziej zintegrujemy środowisko wewnątrzszkolne oraz rodziców i nauczycieli. A spójne cele
i działania spowodują wychowanie naszych uczniów na dobrych Polaków, a także dobrych obywateli regionu i naszej wsi.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej